Milk och EP-valet




Klockan är 01.21 och jag bör gå och lägga mig nu. Men. Jag såg "Milk" ikväll och kom att tänka på de 7.1% (enligt dn.se) av Sveriges befolkning som röstade på Piratpartiet igår. Egentligen borde jag inte ens yttra mig då min röst inte hann fram i tid. Om det berodde på Valmyndighetens sena utskick, Posten eller Australia Post får vara osagt.

Man skulle ju kunna tro att oavsett kön eller sexuell läggning har vi idag samma rättigheter. I alla fall i I I-länderna.
 "Milk" utspelar sig 1970 till 1978 i San Francisco då Harvey Milk blir den första öppet homosexuella man att bli vald till Public Office i USA. Och jag hann tänka  för en kort sekund att det är skönt att samhället ser så annorlunda ut år 2009.
Fast gör det verkligen det?
Det första homoäktenskapet i Sverige ägde rum 1 maj 2009. Ok, det var cirka...1 månad sen?!
Och Sverige har kommit längre än de flesta andra länder i världen.

Adoption? Går väl inte så himla bra på den fronten heller va? Lagligt, ja. Accepterat i samhället, nja.

Ovanstående är för mig mänskliga rättigheter. Lite viktigare än intrigritet och fildelning. Och väldigt viktigt att ta ställning kring om inte annat, oavsett om du är miljöpartist, pirat eller moderat.

Min blogg ser för tillfället ut som skit på grund av redigering, men ni kommer att se bättre dar framöver (om någon såg Springsteen får ni gärna bättre hur det var på tal om "Better Days").

Imorgon börjar termin 2 och jag har en fem timmars föreläsning i Accounting på schemat. Varje tisdag. 13 veckor framåt.
Can't fucking wait.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback