Kyla och rökförbud

Ok, jag har säkert inte rätt att klaga, men jag  måste. Det är svinkallt i Sydney. Typ nollgradigt.
Jag tror på fullaste allvar att alla hus här har byggts under sommarhalvåret då man fullkomligt glömt hur vidrigt kallt det blir på vintern. Därför förstår ingen vad isolering är. Därför sitter vi fullt påpälsade i vardagsrummet och huttrar. Och det portabla elementet är ställt på max temperatur.

Läste idag att det finns planer på att förbjuda rökning på uteserveringar i Sverige. Inte OK.  Vad är grejen med alla dessa förbud? Läs vad Fredrik Virtanen har att skriva om ämnet: http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/fredrikvirtanen/article5287156.ab

Som en god vän till mig ofta säger: Kommunist-svärje.

Kan också tillägga att bilderna ljög. Lägenheten hade ingen balkong och utsikten som vi hade hoppats på var helt plötsligt en mörk bakgård. Vi letar vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback