Jag kommer att sakna:

Devolution med Emmeline
Bagpipers med Sanna (och alla andra som hängt med oss dit under åren)
Rörstrandsgatan
Snus
Lunch på Röda Havet
After Work i solen på Grappa
Häng i Rålis då vädret tillåter
Spelningar i sommarnatten, som exempelvis Accelerator
Storsjöyran
Stockholm på sommaren
Jämtland
Kälom
Doften av syren
Promenader med Mats
När allting tinar upp på våren, och det luktar jord och gräs
Vår lägenhet
Jämtska
Min gitarr
Tavlan på Mark Everett, målad av Mathias John
H&M
Hög standard på boende

Alldeles snart börjar ett nytt liv, eller rättare sagt, detta liv fortsätter men på en annan plats. Jag ska försöka njuta av det som är Sydney, och det som jag kommer att sakna när jag väl kommer hem. Det är alldeles för ofta som man inte uppskattar det man har för stunden. Det hoppas jag kunna göra nu.
Jag är lite sentimental i detta ögonblick. Lars Winnerbäck är på TV: Jag är inget större fan nuförtiden, men under högstadiet var han viktig för mig, Lasse. Det finns många fina minnen. Men allt har sin tid. Jag känner igen mig i de unga tjejerna som står längst fram, de kan varenda textrad och skrålar för full hals. Vissa av dem gråter. Sådan var jag också, och kan vara än idag, men kanske inte just på grund av Lars Winnerbäck.
Men riktigt bra ivespelningar är något av det vackraste jag vet. Stämningen, kärleken, gemenskapen.

Sådana ögonblick går att få var man än befinner sig på jorden, tack och lov. För musiken finns överallt. Och underbara människor, de finns också överallt, om man bara letar lite.


Kommentarer
Postat av: ola

galet sentimentalt blev det till Lassedokumentären tyckte jag.. Inte lätt att vara stark när Miss Li tom gråter under "Om du lämnade mig nu"!! Vad ska du hitta på i Australien?

2009-01-15 @ 00:23:53
URL: http://baagz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback