Stämplar ut

Det var inte alls lätt att lämna mina kollegor idag. Tårar rann från min kind, och trots att jag tänkte gå redan vid lunch på grund av min inte så lindriga förkyldning, så stannade jag fram till klockan 16.
Det känns märkligt att jag inte ska gå till jobbet imorgon och att jag på söndag kommer att sitta på planet till Sydney.

Tittar just nu på Debatt, två saker gällande detta:
Det är rent ut sagt vidrigt att lyssna på vad som sker på Södertälje Sjukhus.
Rasistiska uttalanden i patienters närvaro och en främlighetsfientlig jargong i fikarummet. Jag har stor förståelse för att undersköterskor/sjuksköterskor/läkare arbetar under en otrolig press och stress, men det är absolut ingen ursäkt.
Men det jag just nu blir mest förbannad över, är de sjuksköterskor som helt och totalt förnekar att vad undersköterskan och läkaren i studion (samt anonyma uttalanden) säger. Varför skulle man ljuga kring en sådan sak? Och vad vinner ni själva på att förneka vad som sker? Är det någon slags förhoppning om att bli befodrad för att ni håller chefernas ryggar?
Denna typ av "lojalitet" är äcklig.

Och till sist, Jannes sidekick, Axel Humlesjö är jäkligt duktig. Och ganska så fager dessutom.

Imorgon ska jag jaga dammråttor och packa väskor och kartonger. I övrigt ser jag framemot besök från "the in-laws" på lördag då vi ska käka middag på Restaurang Vinter på Tomtebogatan.

Thomas kastade in lite ny musik på mitt minneskort häromdagen, mestadels album som hittats på http://music.blogg.se 's Top 50 2008-lista.

Det här är en ny favorit, Conor Oberst (från Bright Eyes) - Get Well-Card. Ett sådant kan jag behöva idag:




Kommentarer
Postat av: Bodil

Emma, du är en fin människa, tänk dig då för alla kollegorna på jobbet som måste släppa dig. Och alla vi som inte får träffa dig på två år. Jag menar-du måste ju se det positiva, det är ju fortfarande du som resa med dig, och jag, jag är ju fortfarande kvar hemam med mig!

2009-01-29 @ 23:40:19
URL: http://bodil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback