There is no home like the one you've got, cuz that home belongs to you

Ni som tror att ni har vuxit ifrån tecknat och animerat, kan sluta läsa NU. Ni andra, som har barnasinnet kvar och kan förstå storheten i det som vid första anblick kan verka simpelt och barnsligt, ni kan fortsätta att läsa.

Jag såg Bolt ikväll. Jag är alldeles hänförd. Fantastisk film. Jag grät som ett barn.
Droppen var när jag inser att Jenny Lewis (den kvinnan kan fan inte misslyckas med något) gör ledmotivet, "Barking At The Moon".

Men det blev nog lite för mycket när jag går in på Youtube för att hitta låten och "the poster" har skrivit följande information:
"This song is so touching, especially for overseas students."

Jag kommer att sakna hemma. Det har jag inte gjort tidigare, inte på samma sätt som nu. Och om fyra dagar är jag "the oversea student". Jag kommer givetvis att älska varenda minut, det är jag säker på. Men som jag nämnt tidigare, hemma är en speciell plats. Det är den plats där de människor som utgör hemma bor. Och en plats som Jämtland, där man blir rörd av de vackra vyerna.

Måste dock nämna att det som vanligt är birollerna som gör filmen, Kiten och UNDERBARA Rhino.

Ja, jag vet. Jag postar otroligt många Youtube-klipp. Men är det något ni ska lyssna på, så är det detta (dock inte samma som jag nämnde tidigare, ljudkvaliten var inte den bästa):



Kommentarer
Postat av: Kajsa

jag är ite världens största Disneyfan men däremot är jag fasligt förtjust i charmigt, datoranimerat när det kommer till söta djur. Herregud. Allt som har stora ögon, lite päls och en rörlig, animerad kropp på film får mig att klappa händerna! ^^

Min bästa vän mailade förresten mig häromdagen från München och skrev "kajsa, såg en film häromdagen med tecknade djur. Så kom det en hamster och jag tänkte, det är ju Kajsa. Kajsa!" Det var Bolt hon såg. Ihii.



Men du. Hur ska jag säga annat än att det vore så fint rart och snällt att jag dör en smula om du kan hjälpa mig det minsta med lägenhet?!

Du är alltid så himla rar och gör mig s¨fruktansvärt glad med dina kommentarer. Om jag åker till Australien inom de två åren du ska vara där, vilket jag SKA, så handlar jag med mig ditt favoritgodis i kilovis som tack för att du bara är så fin!

Du får min mailadress här så kan du putta iväg ett mail en dag när du har tid om du kan hjälpa mig med tips eller så med lägenhet. För jag vill, och måste, ha förändring i höst. Och det får jag där. I huvudstaden.

petite[email protected] är mailen.

KRAM

(vill höra mer om din domän och allt spännande du tänkt göra också i aussieland!)

2009-02-01 @ 16:24:17
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback