Städångest

Jag skrev ju igår att jag skulle ta i tu med oredan i hemmet. Guess what? I didn't. Och ingen är väl förvånad över detta.

Det fina med att göra det ikväll var att jag skulle få hjälp av Thomas. Men nu ska han tydligen inventera. Häromdagen fick jag veta från en av Thomas kollegor att inventera även kunde innebära att dricka öl, men att Thomas aldrig behöver dra den lögnen för mig då jag sällan får raseriutbrott över att han vill sänka en bira. Varför skulle jag få det?
Jag är ju själv den okrönta drottningen av after work. Så det vore väl att kasta sten i glashus?

Men idag kan jag förstå om "inventera" faktiskt betyder öl (även fast jag hörde samtalet om inventeringen, den är på riktigt).
Vem tusan vill städa när det inte bara innebär att dammsuga och skura lite golv, utan även bära diverse skräp till soprum, glasinsamling och vindsförråd?

Jag tänkte göra det hela lite roligare genom att förtära alkohol samtidigt som jag städar. Jag tror att det är en bra idé.
Kombinera nytta med nöje, det är jag ganska duktig på faktiskt.

Jag kan även trösta mig med tanken att det kommer kännas väldigt bra när allting är klart. Samt att jag troligtvis lär vara helt utpumpad och trött, vilket passar mycket bra då jag endast sovit två timmar i natt.

Förslag på städmusik mottages gärna (dock ingen klassisk musik, det är en myt att det ska vara bra musik att städa till)!

Annars då?
Jag vill sitta på planet nu och skåla med Thomas. Jag vill landa i Sydney, flytta till Neutral Bay/Kirribilli/CBD eller North. Åka färjan till Manly varje morgon. Jobba någon kväll i veckan. Jogga i Hyde Park (ja, den heter så i Sydney också).
Bada i havet. Bli brun. Dricka Toohey's.

 


Kommentarer
Postat av: Miss T

O ännu en gång så måste jag få påpeka att du är fantastiskt duktig på att skriva :)



O det här med stärlåtstipset.

Jag har alltid för bra musik när jag städar.

Då slutar det med att man dansar sig svettig istället för att städa. Mycket knepigt.

2009-01-07 @ 15:23:37
URL: http://helanohalvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback