Murphy's Law

Nu får det vara nog. Senaste tiden har kantats av så många olyckshändelser att det nu bara är att vänta på nästa grej som ska ske. Det kommer att komma, jag lovar.
December började med att jag fick åka in på akuten och operera mig och blev sedan sjukskriven månaden ut. Det är väl sådant som händer.
Två veckor senare har Sanna tagit fram brädan som vilat på vinden i x-antal år och det hinner inte bli många åk förr än hon kraschar och bryter arm och slår rygg och svanskota fördärvad.
Fem dagar senare vill Thomas fyllekäka lite kebab efter en härlig juldagsafton i Gävle, och detta slutar med att någon dum idiot slår honom över tänder och näsa. Och där fick vi vårt tredje akutbesök på tre veckor.

Men akuten är väl inte nog? Ska vi inte träffa dom där människorna som jobbar med bilbärgning också? Jo, det tycker jag!

Vill man träffa Assistanskåren ska man se till att fastna med bilen i tunneln vid Lindhagensplan. Man blockar då all trafik som kommer från Bromma och vill ta sig till Fridhemsplan. Man får även betala 1400:- för att få bilen flyttad. Även om man bor tre minuter bort. Det här inträffade igår.

Det går bra nu.

Är det någon som vill slå vad om att vårt plan till Sydney kommer att störta? Det är väl ingen högoddsare, men det kan vara kul ändå.

Kommentarer
Postat av: angelica

men du vill inte att du uttrycker dig så vännen angående planet. Nu vänder det snarare! Love you!

2009-01-03 @ 14:44:19
Postat av: Bodil

Äsch tänk så här emma, nu kan det bara bli bättre!

2009-01-04 @ 13:53:57
URL: http://bodil.blogg.se/
Postat av: Emma

Tur att ni är positiva, det är jag också i vanliga fall.

Kanske är det så att det måste hända lite olyckor för att man ska kunna uppskatta det goda.

Med andra ord, Sydney kommer att bli en jäkla success story som jag bör uppskatta :)

2009-01-05 @ 09:30:42
URL: http://chipsahoy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback