Jag är inte bitter!

Kanske uppfattade man föregående inlägg som att jag är något bitter. Det stämmer givetvis inte. Jag är enorm glad över att leva i denna fina stad, det var dock mycket som kändes lite hopplöst igår morse.

Men efter en dyr brunch på Naggy's (i australiska mått mätt, att äta ute här är oftast väldigt billigt) så drog vi till Woolloomolloo för att kika på konst på Art Gallery of New South Wales. Tråkigt nog var delar av museét stängt, som exempelvis min favoritdel "Contemporary Art" och "Photography". Men men, vi hann se en del spännande konstverk i alla fall.
När vi ska åka tillbaka in till city så vräker regnet ner och det går inga bussar alls. Taxi, tänker jag (även det mycket billigare än i Stockholm). Jag ringer, blir lovad en taxi, väntar fyrtio minuter och börjar senast att traska med min sjal runt huvudet.

Inne i city väntar bio och vi beslutar oss för att se "Role Models". Visade sig vara en väldigt rolig film, mycket tack vare Paul Rudd.

Efter för mycket popcorn skrek min strupe efter en bärs och så fick det också bli. Efter några besök på små intetsägande pubar hamnar vi på livliga after work-barenThe Equilibrium Hotel där ett riktigt bra coverband underhöll. Gitarr och sång, trummor och hör och häpna - fiol. Jag blev sjukt imponerad av violisten, vilken man!

Sedan drog vi vidare till Purple Sneakers som vi upptäckte förra fredagen, dock inte lika bra denna gång. Fel DJ:s helt enkelt.

The EQ Hotel:









(Bilder lånade från http://www.equilibriumhotel.com.au )

Idag ska vi ta oss ner till Glebe Markets för att fortsätta vår jakt efter en akustisk gitarr.



Kommentarer
Postat av: astrid

hej bruden. jag säger bara (oavsett vad man gillar för musik) SUBLIME!!! i darling harbour, vissa kvällar är det SJUK musik! massa dansgolv!

kul att ni hittat purple sneakers, me like too:)

annars som gratis-alternativ om man vill ha nära hem kan man gå på three monkeys, men det är eg. rätt sunkigt där... lite tips!

jag dog av bilderna på erat hem!!! puss

2009-02-15 @ 21:13:07
Postat av: Sanna

Paul Rudd är grym! han vore inte helt fel att sitta fast på en öde ö med.



och ja. Sublime var ett grymt bra band, måste hålla med Astrid där ^^

2009-02-18 @ 13:24:47
Postat av: kajsa

Alldeles för länge sedan jag följde ditt liv i landet down under nu. Synd och skam eftersom jag verkligen är så himla nyfiken på allt som händer för er och hur det går.

Tråkigt med dröjande svar av papper väder och C & B som flyttar isär. Men ibland går livet lite hur som helst fast man bara vill att det ska gå bra.

Men du fixar det. Ni fixar det.

Kram!

2009-03-04 @ 11:31:28
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback