Status update

De senaste dagarna har ägnats åt diverse administrativa prylar, som att ordna ett bankkonto, nytt mobilnummer och den största grejen av alla, att byta skolan.

Men vi har även hunnit med en del roligheter, eller i alla fall försök till roligheter. I fredags följde vi med Brett till The Ivy (det här ska vara Sydneys hetaste klubb, fyra våningar varav den fjärde har en pool), men varken jag eller Thomas var särskilt imponerade. Mycket folk, dålig musik och dyr drinkar. Som Stureplan med andra ord. Jag kan dock inte neka till att stället var jäkligt snyggt, men det räcker inte riktigt för att göra en utekväll komplett. Istället smet vi iväg till Purple Sneakers, som är indieklubb som huserar på Abercrombie Hotel varje fredag. Underbar musik förstås, men de bör nog fundera på att investera i ett nytt hifi-system. Höjdpunkten, som fick mig att älska stället, var när DJ:nn spelar låten som ni finner längst ner inlägg. WTF?! Humor.

Vi träffade Ida igår, ett efterlängtat möte. Jag hoppas och tror att det blir mycket häng framöver, vi har trots allt tre år att ta igen. Hon är så himla fin, min Ida.

Nu är klockan 11:00 och jag vill inget hellre än att åka till stranden, vi ska se om jag kan skaka liv i mannen som ligger och sover på övervåningen.

Men först ska jag njuta av kaffe och cigg i solen, som jag gör varje morgon.





Igår kväll tog vi oss ner till Darling Harbour och hittade gamla Manly-färjan som nu är en restaurang och bar. Trevligt.



Winfield Gold, Bärs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback