Carpetbaggers

Det har gått över en månad utan inlägg. Kanske har jag inte haft något att dela med mig om. Eller så beror det på att Netspace bestämt sig för att ta semester och lämna oss utan uppkoppling i tre veckor. Men nu finns det i alla fall internet på Willoughby Road.

Willoughby Road är vårt nya hem och ni som gillade Blues Point Rd kanske blir besvikna över utsikten. Men istället för en läcker vy i trång lägenhet har vi nu två balkonger, betyligt mer utrymme, diskmaskin och en pool som vi kan bada i när sommaren kommer. Vi har redan hunnit inviga solstolorna!

Jag har levt ett ohälsosamt liv sedan jag kom hit. Det får vara slut på det nu. Jag kom nyligen hem från ett pass Vinyasa Yoga som utövades i ett 30 grader varmt rum (inte för att det är varmt utomhus och studion saknar AC, rummet håller  alltid denna temperatur för att musklerna ska slappna av).

I övrigt har jag funderat på mina vänner där hemma, som jag saknar väldigt ofta.
Jag har också läst och funderat över den jägarexamen som jag planerar att ta nästa gång jag besöker Sverige.
Jag har spanat på bilar på Gumtree. Kommunikationsmedlen här är inte på topp.
Och på keeshonds.

Snart har jag avverkat två terminer här i Sydney, tiden har gått förvånantsvärt fort och de sista veckorna är intensiva. Jag ska alldeles strax påbörja min essä i PR som ska vara inlämnad på fredag.

En tredagars trip till Hunter Valley är inplanerad. Hunter Valley är ett vindisktrikt där man givetvis kan dricka vin, men även rida och äta god mat. 12 september spelar Sydney FC mot North Queensland, vi har skaffat fina läktarplatser för att kunna spana in Robbie Fowler.



Vårt vardagsrum (med heatern som räddat oss denna vinter)






Våren är på intåg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback