80 dollar

Det är en fantastisk känsla när man får avsluta någonting. När jag lämnade in min PR essay i måndags var jag plötsligt några kilon lättare.

Men det är inte över än. Två gruppresentationer. Och tydligen fyra final exams. Fram tills idag trodde jag att det rörde sig om tre.

Premier League-premiären i söndags gick väl inte jättebra. Och vår bordsgranne var inte heller trevlig. Inte alls.

Måndagskvällen spenderades med Thomas, Bec, Mia och Felix. Det här med matlagning blir roligare för var dag.
Potatis och purjolökssoppa med vitlöksbröd och brieost.
Kladdkaka med fudgeglasyr.

Matlagning är så jävla underskattat.

Jag har hittat gula kantareller, äntligen (på världens mysigaste affär, The Essential Ingredient http://www.theessentialingredient.com.au/index.asp )
 250 torkat guld går loss på 80 dollar. 480 SEK.
I Sverige kan jag få dem gratis. Torrvaror är OK att skicka till Australien. Men jag anar att det finns vissa regler kring själva torkningsprocessen, kanske inget som gemene man har kunskap om?

Förresten. Kanske kommer jag hem i vinter.

Fantastisk reklam för den som är intresserad (eller gillar "Oh Brother Where Art Thou"):






Kommentarer
Postat av: Jessica

Mins våra svamp promenader:)

Mins även våra hyss i skolan haha när vi brukade lima på stolarna och sen smita därifrån,Tyvär så var jag sjuk en gång och du glömde att vi hade limmat på stolarna så du fick gå runt med hela rumpan full med lim:)

2009-08-21 @ 11:31:56
URL: http://jessicalejonhearth.blogg.se/
Postat av: Sanna (d) ;P

Var det där precis en liten pik om att du vill ha ett paket torkade kantareller? ^^ kanske kan fixa när det är säsong, min mamma plockar svamp som en galning!

2009-08-21 @ 12:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback