Moderniteter i ett studenthem

Espressomaskinen som vi fyndade på Vinnies för 15 dollar visade sig (såklart) vara ett bra inköp. Efter att rensat maskinen på eventuell smuts och rester sitter vi nu och smuttar på en skållhet espresso. Mumma.
Det börjar allt mer likna ett hem, vår trea på Willoughby Rd.

27 grader varmt i morse. Tack och lov gick värmen över till regn och blåst. Jag kanske är lite missunnsam, men om jag ska spendera större delen av dagen  instängd i en sal , då får det gärna vara drivis utomhus. Det känns liksom lite lättare då.

När jag åt middag med Mia och Felix igår så började vi prata om drömmen om att få göra om ett hus. Inte riva, men renovera. Och då "med gammeldags charm bevarad" som det heter i mäklarbranschen.
Att scanna både Hemnet och Real Estate AU efter potentiella objekt har länge varit lite av en hobby för mig. Ett tidsfördriv när jag inte orkar plugga. Ungefär som att läsa bloggar.

Som jag nämnt många gånger tidigare har jag en längtan till landet, inte permanent, men på deltid. Ungefär som ett sommartorp men det ska förstås vara vinterbonat. Och gärna beläget i Gävle eller i närheten av Östersund eller Offerdal.

Häromdagen läste jag om en australiensisk tjej som köpt sitt första hus när hon var 22 år gammal och sedan sålt fastigheten med vinst några år senare för att köpa ett nytt objekt att jobba på. Vid 26 års ålder var hon mångmiljonär.
Property Developer kallas det . Chansen att lyckas i dagens ekonomiska klimat är troligtvis minimal dock...Särskilt om man inte har ett startkapital.



Sikvik



Dessa ska jag jaga rätt på i veckan. Jag hoppas att OPSM kan stå till tjänst...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback