Fredagsunderhållning..

Jag har slitit som ett djur denna eftermiddag med diverse måleri och städning. Jag har vit färg i mitt hår, på mina ben (även där en finns en hel del hår så här års) ,på händer och armar och säkerligen även på andra konstiga ställen.
Jag har plågat mig ut i ovädret för att införskaffa alkohol inför morgondagens samkväme och det hela slutade med att jag tvingades ta en taxi hem från mataffären (jag klarar inte att bära en platta öl, två matkassar och tre pavor vin på egen hand). Den korta sträckan uppskattades inte av chauffören och det gjorde inte saken bättre att jag tvingades betala med kort...

Nu tyckte jag att jag gjort mig förtjänt av ett glas rött och en lugn stund framför TV:n. Den lugna stunden utbyttes ganska kvickt mot en irriterande stund.

Allvarligt talat, Färjan? Vad är det för jävla skräp?

Jag är en av få som aldrig satt min fot på en finlandsfärja. Det har varit nära några gånger, men det har alltid kommit andra saker i vägen. Jag kan nu konstatera att det varit riktig tur.

Herregud, ett flytande G3 (för er som bott i Östersund) eller är det Kickis, Garbo eller Star Bar?

Det kommer givetvis inte som någon chock, men vem vill kolla på något så vidrigt?

Svensson på apfyllan. Mysigt.

Den enda fredagsunderhållningen värd namnet är väl Idol (även om jag blir arg över hur man varje år sabbar coola personligheter). Alice är helt underbar och jag vet inte varför. Det måste vara hennes utstrålning. Den är faktiskt one-of-a-kind.

Nej, nu ska jag lugna ner mig med hjälp av Rufus Wainwright.



"Little sister come and sit beside me, beside me
And we'll play a tune on this old piano, forte
Just for a while, just for a while, just for a while
'Til your hair becomes a powdered wig
And I become a total bastard
Feet that hardly reach the pedal
Sewn to a tremendous shadow

Ave, ave, history is on my side
So complain have no shame
And remember that your brother is a boy"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback