Biohöst

Ibland är det jobbigt att bo i Sverige och samtidigt ha tillgång till internetuppkoppling och allt vad det innebär.
För den här hösten/vintern bjuder på otroligt intressanta biopremiärer. Helst vill man vara en laglydig medborgare. Helst...

Jag vågar anta att Seth Rogen varken har familj eller några som helst hobbies, för en mer produktiv människa får man leta efter. Under 2007-2008 har Rogen hunnit skriva och producera bland annat Superbad, Knocked Up, Drillbit Taylor, Step Brothers och ovannämnda Pineapple Express.
Och jag blir sällan besviken. Kanske växer jag aldrig upp, men det här är pubertal humor när den är som bäst (och det är den i stort sett bara om Rogen är inblandad).  I Pineapple Express medverkar dessutom James Franco och spelar en alldeles klockren drug dealer. Summa sumarum, gå och se den 14 november eller fixa på annat vis.

Jag ser även framemot filmatiseringar av diverse romaner, så som "Revolutionary Road" och "Låt den rätte komma in"
Problemet är att jag ännu inte läst någon av dem, så vi kanske får börja där. Det blir lite roligare då.

Men, inget gör mig mer exhalterad än Baz Luhrmanns kommande film "Australia". Givetvis juldagspremiär i Sverige (de större produktionernas dag) och det här är en film som troligtvis är bäst på bio.
Australierna själva får självklart se den tidigare än så, nämligen 14 november. Det kommer att klia i mina små piratfingrar...

Traliern ger mig gåshud:






Kommentarer
Postat av: astrid

läs låt den rätte komma in! hur bra som helst, och australia verkar asabasabra.. sen har jag ett litet tips, "waking life" och alla hans filmer, han som har gjort den, typ, dick eller nåt....mums.

puss

2008-10-25 @ 19:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback