Tisdag

Hur kan ni tycka att det mest spännande samtalsämnet för dagen är att er dotter inte gillar att bära klänning eller strumpbyxor?
Hur kan ni bli upprörda över detta?
Hur kan ni diskutera hur man skall finna en lösning på ovanstående "problem"?

Låt henne vara, för fan.

Känner en viss hemlängtan idag. Den kommer över mig lite då och då. Jag är ju egentligen inget större fan av snö.
Men ibland vill jag se Disney-granar täckta av vitt puder, röda stugor med små fönster där värmen kan sippra ut från gemenskapen vid köksbordet och in genom din jacka för att slutligen träffa ditt hjärta och själ. Och då är man hemma.


Men jag har inte bara ett hem. För hemma är där mitt hjärta är. Oavsett om det är Stockholm eller Östersund.










Kommentarer
Postat av: Anonym

För det första så; din kommentar på min blogg var den finaste jag någonsin fått. Och det är dagens renaste sanning. tack!

Två; jag sitter vid mitt fönster och tittar ut över lagret med snö som täcker vår trädgård. I lördags natt sprang jag omkring i Östersund vid tre, kastade snöbollar och tittade ut över Storsjön innan vi gick till Kebabbaren och åt pommes. Då var jag så lycklig över att vara där och ingen annanstans. Men mina vänner i staden där det alltid blåser isande kallt. Imorgon ska jag in till Åre och mysa med en vän och fotografera Åreskutan som har den finaste mössan av snö. Det är fint hemma i norr. Inte disneyfint, men nog närapå.

2008-11-18 @ 22:49:03
Postat av: kajsa

Oj. Min kommentar som föll bort. ovan.

2008-11-18 @ 22:49:28
URL: http://aenigma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback