Sex & Gasoline

Jag brukar alltid försöka lyda Per Bjurmans råd, jag tror att han vet bäst. Därför lyssnar jag nu på Rodney Crowells "Sex and Gasoline". Bra grejer.
Om jag fick byta liv med någon skulle jag nog välja att byta med just Per Bjurman. Varje gång jag läser Bjurmans krönikor och blogg vill jag vara i USA. Jag vill vara Per. Hänga på de coola ölhaken i New York, färdas land och rike runt med bil, uppleva vägkrogar och motel, lyssna på Bruce Springsteen, gå på hockey (som jag dock gärna skulle byta mot fotboll i England, men man kan inte få allt), skriva om musik och politik och sen åka hem till den svenska sommaren och gå på festivaler. Och hångla med Håkan Hellström.

Ikväll är det julfest på jobbet. Det känns lite tråkigt att sitta här då, men nu fick det bli så. Min medicin tillåter inte alkoholintag. Självklart skulle jag kunnat gå ändå, men jag vet hur dessa fester brukar sluta. Det skulle kännas lite lustig att vara nykter.

Så här trevligt brukar vi ha det:



Chefen och jag



Ludde och Camie



Emelie och Marcus



Jag och Sarah



Öl (och så finns det ju dem som gillar cider)



Jag, Sanna W, Mats, Emmeline och Sanna D.

Hoppas ni haft en fin kväll, kära kollegor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback