Ljuvliga måndag

Måndag återigen. Men så illa är det faktiskt inte. Jag har haft besök av min mor i helgen och idag är det trots allt 1:a december, vilket innebär att vi just entrat en månad fylld av festligheter, glöggmys och god mat.

Mamma och jag har frossat i kulinariska läckerheter, tittat på Bruce Springsteen live (på TV förstås), shoppat, besökt julmarknaden i Gamla Stan och druckit Guiness efter en trevlig tapasmiddag tillsammans med Thomas (som har jobbat hela helgen).

Någon frågade i tidigare inlägg om skolan som jag ska gå på i Australien.

International College of Management är en del av Macquire University i Sydney. Skolan är inriktad på Management-utbildningar inom Event, Retail, Property och Hospitality. Jag kommer att läsa en Associate Degree i Event Management vilket tar två år. Högskolor och universitet i Australien är utformade på ungefär samma sätt som svenska, de är dock lite mer inriktade på den praktiska delen av utbildningen. 1200 timmar av min utbildning kommer att bestå av ett betalt internship på en eventbyrå/reklambyrå/produktionsbolag i Sydney.
Det här en enorm möjlighet då det här är en bransch där din arbetslivserfaranehet är otroligt viktig. Detta kan också innebära ett framtida Sponsorship Visa om man spelar sina kort rätt.

Jenny + Elvis (tack Mats!):




Kommentarer
Postat av: johanna

först hade jag ingen aning om vem det var men sen kom jag och tänka på famiily gärdin kanske? kan ha mycket fel också! hoppas allt är toppen!

joh

2008-12-01 @ 15:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback