Weekend

Efter tre månader i Sydney, har jag äntligen tagit mig utanför stan. Helgen har spenderats i Avoca, som ligger ungefär en timme norr om Sydney, i Central Coast. Hela helgen har i stort sett kretsat kring mat, vtin, champagne och många timmar i jacuzzin. Jag har nog inte riktigt förstått hur mycket jag faktiskt saknar livet på landet!
Jag tror inte att jag skulle vara helt främmande med tanken att ha ett hus på landet, med hästar och allt det där. 
Har drömt mig bort på realestate.com.au tidigare idag...

Fredag betydde slutet på min första termin här i Sydney. Ekonomi-tenta stod på schemat och det kändes OK, men vad vet man. Det stod i alla fall klart att det här behövdes fira!

Så 15:30 befann vid oss på Greenwood Hotel och därefter kunde det bara sluta på ett sätt. Vilken kväll!

Efer att varit omgiven av människor hela helgen sitter jag nu alldeles själv i en alldeles för stökig lägenhet. Thomas och Rebecca är hos Felix i Surry Hills för att jobba på ett grupparbete. Jag borde åka till Aldi för att handla mat och dammsugarpåsar. Inte särskilt spännande och verkligen inte motiverande. Bjuder på lite bilder från helgen:






Sen känns det väl alldeles förträffligt när man äntligen får tummen ur, går till affären och den överföring som gjorts för några timmar sedan ännu inte gått igenom? Sådant gör mig så glad. Verkligen kul. Den ultimata walk of shame är verkligen "insufficient funds". Fuck you Commonwealth Bank.

Kommentarer
Postat av: ola

det som är det sjuka, man är så van vid "svensk" pizza att man lackar så fort man lämnar landet.. vill säga detsamma om tacos.. Lovar att jag tycker tacos-hemma är godare än t.ex tacobell!

2009-05-25 @ 09:55:11
URL: http://baagz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback