Norrland

Man flyttar till Stockholm. Intalar sig själv att det är det här som är hemma och att man aldrig mer vill återvända hem till Jämtland. Och det är sant på sätt och vis.
Men. Häromdagen chattade jag med min goa vän Markus. Vi pratade om att höra hemma någonstans.
Han skickade en länk som visade sig vara samma visa som jag och min bror spelat på repeat hela förra sommaren. När jag lämnade Sverige fick jag albumet som en avskedsgåva.
Jag har svårt att se mig själv bo där uppe. Men jag har också svårt att se att jag aldrig skulle vilja återvända, på ett eller annat sätt.

När vi går på pianobaren Minskys i Cremorne spelas alltid Kenny Rogers "The Gambler". Här är den norrländska versionen med Euskefeurat:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback