Exam week, ESC och längtan efter svensk sommar

Har just kommit innanför dörren, hällt upp ett glas vin och satt mig i soffan. Första tentan på exam week är avklarad och det känns fantastiskt. Nu återstår Economics på fredag samt en rapport i Marketing som ska vara inne på onsdag.

Igår bjöd vi över några av Thomas klasskamrater (samt Nicklas) för att bevittna ESC-spektatklet. Jag hade hela dagen undvikit svenska tidningssajter för att inte få reda på vem som tog hem pokalen. Döm av min förvåning när jag sitter på Sydney Morning Herald och läser en artikel om en misshandel i King´s Cross, och en av deras headlines visar sig vara att Norge vann. Så spännande blev det.
I alla fall. Jag är inget stort fan av tävlingen ska jag väl säga, men jag blev fruktansvärt upprörd av denna Sarah Dawn Finner (som aldrig gjort någonting bra för världen). Är hon så ledsen över att hon inte får vara med i tävlingen att hon måste sjunga varje bidrag som Sverige röstat på i direktsändning? Jag skämdes så mycket att jag ville dö. VIlken idiot.

Det är svinkallt i Sydney nu. Vindar från Sydpolen och gula löv så långt ögat kan nå. Hemma grillar ni, dricker öl ut i det gröna och allt det där som jag uppskattar så mycket när jag är hemma. Ta vara på den här sommaren. Det hade jag gjort!
Sommaren här är förstås lång och solig, men inget går att jämföra med doften av syrén i juni, blöt asfalt eller morgondimma hemma i Jämtland.

Thomas spelar mer gitarr än vad jag gör nuförtiden. Den här går för tillfället på repeat i McMahons Point:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback